Wie is uw wijkbeheerder?

Onze wijkbeheerders lopen regelmatig door onze woongebouwen. Ze zijn de ogen en oren van Woningbedrijf Velsen. En uw eerste aanspreekpunt voor vragen over schoon, heel en veilig wonen.

Samen met bewoners

Samen met de bewoners zorgen ze ervoor dat onze woongebouwen netjes zijn door te controleren of alles heel is, het groen en de schoonmaak in orde zijn en de algemene ruimtes leeg zijn. Als het nodig is, voeren ze kleine reparaties uit in algemene ruimten, zoals een dranger afstellen of een slot smeren.

Van links naar rechts:  Michiel Deiman, Danny de Lange, Marco Wortman en Alinus van Wijk

Toezicht en actie

Daarnaast houden ze toezicht en signaleren ze vormen van overlast en verkeerd of oneigenlijk gebruik van woningen, complexen en de woonomgeving van onze huurders. Constateren ze ongewenst gedrag, dan spreken ze huurders hierop aan. Eventueel samen met een woonconsulent en/of een externe netwerkpartner zoals iemand van de politie, GGD, het Sociaal Wijkteam of gemeente Velsen.

Regelmatig een praatje

Wijkbeheerders letten ook op kwetsbare personen die bij ons huren, bijvoorbeeld door regelmatig een praatje te maken en te kijken of alles goed gaat. Ze helpen ook als de wijkconsultenten activiteiten organiseren, zoals schoonmaakacties of gezellige bijeenkomsten. Deze activiteiten verbeteren de sfeer in de buurt en brengen buren met elkaar in contact.

Schade melden aan het Klantcontactcentrum

Wat doet een wijkbeheerder niet? Een wijkbeheerder doet geen grote reparaties en lost geen problemen op die met geweld, bedreiging, criminaliteit of inbraken te maken hebben. Daarvoor is de politie. Voor schade en reparaties kunt u terecht bij ons Klantcontactcentrum (KCC). Zij regelen afspraken voor onderhoud en reparaties. Voor politie-kwesties neemt u contact op met de politie.

Wat kunt u zelf doen als huurder?

U heeft ook een aantal plichten als huurder. Zorg ervoor dat u uw woning netje houdt en dat de gemeenschappelijke ruimtes leeg en schoon zijn. Meld problemen of schade op tijd bij ons Klant Contact Centrum. Hoe eerder u iets meldt, hoe sneller we het kunnen oplossen en voorkomen dat het uit de hand loopt. Respecteer uw buren en draag bij aan een fijne woonomgeving. Houd goed contact met uw wijkbeheerder en doe eens mee aan een buurtactiviteit. Heeft u een leuk idee om de buurt beter te maken? Laat het uw wijkbeheerder vooral weten.

Kortom, uw wijkbeheerder zorgt samen met u voor een fijne woonomgeving door problemen snel aan te pakken en de buurt bij elkaar te brengen.