Ik zoek

Zoek je een woning in deze regio? Schrijf je dan in als woningzoekende op Mijn Woonservice.  Op deze website bieden wij samen met andere corporaties in de regio beschikbare woningen aan. 

Veel gevraagd over Woning zoeken

Waar kan ik mijn fiets kwijt?

Algemeen

U fiets kunt u plaatsen in het fietsenrek of in uw eigen berging of schuur. Het is niet toegestaan uw fiets te plaatsen in de algemene ruimtes of op de galerij. Dit in verband met de brandveiligheid.

Wat is Ouder worden & prettig wonen?

Algemeen

Deze regeling is bedoeld voor huurders van 65 jaar of ouder en biedt voordelen waarmee u langer en comfortabeler zelfstandig kunt blijven wonen. Als u besluit te verhuizen naar een andere sociale huurwoning die beter past bij uw huishouden, krijgt u voorrang. En in veel gevallen kunt u uw oude huurprijs behouden, zelfs als de nieuwe woning duurder is.

Wat is Onder de pannen?

Algemeen

Een project waar Velsenaren een kamer of verdieping verhuren aan iemand die tijdelijk geen onderkomen heeft.

Waarom mag mijn scootmobiel niet in de galerij?

Algemeen

Het is niet toegestaan om spullen in de algemene hal of op de galerijen te plaatsen. Dit blokkeert de vluchtwegen. Neem bij vragen contact op met uw wijkbeheerder.

Grondwater staat hoog

Algemeen


Momenteel kampen we in de gehele regio met grondwater wat te hoog staat. De oorzaak hiervan is de extreme regenval van afgelopen periode. U heeft misschien wel in de omgeving diverse groenstroken onder water zien staan, om maar een voorbeeld te geven.

Doordat het grondwater zo hoog staat, ontstaat er waterdruk op betonnen vloeren en gemetselde wanden. Deze vloeren en wanden zijn niet 100% vochtwerend, waardoor er waterdoorslag ontstaat.

Hier is momenteel helaas niets aan te doen. De hoeveelheid neerslag zal de aankomende tijd wel afnemen, waardoor het niveau van het grondwater ook al zakken. De betonnen vloeren en gemetselde wanden zullen door middel van ventileren weer opdrogen.

Wij doen ons uiterste best de situatie zo prettig en leefbaar mogelijk te houden.

Bedankt voor uw begrip, en excuses voor het eventuele ongemak.

Er is iets stuk in de hal/galerij/overloop

Algemeen

U kunt hiervoor een verzoek indienen via het contactformulier. Graag ontvangen wij foto's en een duidelijke omschrijving.

Ik denk dat iemand die ik ken woonfraude pleegt. Waar kan ik dit melden?

Algemeen

U kunt hiervoor een melding maken via het contactformulier.

Waarom verhogen jullie mijn servicekosten?

Algemeen

U betaalt elke maand een voorschotbedrag voor de servicekosten. Vóór 1 juli het opvolgende jaar volgt de werkelijke afrekening. Hieruit blijkt of de gemaakte kosten en het voorschotbedrag overeenkomen. Wij verhogen de servicekosten om het risico op een hoge afrekening van de servicekosten te verkleinen. 

Aan welke voorwaarden moet mijn ondervloer voldoen?

Algemeen

Er moet een ondervloer in de woning liggen die minimaal 10 decibel dempend is. Let op: In de vloeren branche worden er met 2 waarden gewerkt: ∆llin en ∆Lw. In Nederland wordt de ∆llin waarde gebruikt. U heeft dus een ∆llin waarde van minstens 10dB nodig. Laat u hierover goed adviseren. Als uw ondervloer niet voldoet dan kan Woningbedrijf Velsen u verplichten de ondervloer te vervangen voor een ondervloer met de juiste waarde. Als u nog vragen heeft neem dan contact op met uw sociaal wijkbeheerder.

CV bijvullen

Algemeen

Een CV-ketel heeft voldoende druk nodig om goed te funnctioneren. Is de druk lager dan 1,5 bar adviseren wij u de ketel bij te vullen naar max 2.0 bar. Het bijvullen van een CV-ketel kan u als huurder zelf doen. Lukt dit niet en bent u lid van solide kan u een afspraak inplannen via 0255 566 566 of het contactformulier.

Wanneer wordt mijn cv onderhouden?

Algemeen

Wij besteden het onderhoud en de reparatie uit aan onze vaste partners ESNW en Mampaey. Wij streven ernaar om iedere 36 maanden onderhoud te plegen aan de installatie.
Zodra uw installatie aan de beurt is, ontvangt u hier zelf bericht over vanuit een van de twee partners.

Wanneer krijg ik zonnepanelen?

Algemeen

Op dit moment plaatsen wij alleen collectief zonnepanelen. Indien uw woning geschikt is voor zonnepanelen en uw complex aan de beurt is, zult u hier over worden geïnformeerd

Kom ik in aanmerking voor een verhoogd toilet?

Algemeen

Een verhoogd toilet is een WMO voorziening, waar kosten aan verbonden zitten. 
De aanvraag voor een verhoogd toilet kunt u bij ons indienen via het contactformulier. Wij nemen vervolgens contact met u op om alles door te bespreken.

Kan ik mijn huurwoning kopen?

Algemeen

Op dit moment verkoopt Woningbedrijf velsen geen huurwoningen. 

Hoe meldt ik een lekkage bij mijn watermeter?

Algemeen

Heeft u lekkage voor de meter, neem dan contact op met PWN via 0800 023 23 55. Heeft u een lekkage na de meter neem dan contact op met Woningbedrijf Velsen via 0255 566 566 of het contactformulier. Wij ontvangen graag foto's met een duidelijke omschrijving 

Mag ik een logeerwoning tijdens de renovatie?

Algemeen

Alleen als het medisch noodzakelijk is en u niet tijdens de werkzaamheden in staat bent om in uw eigen woning te blijven. Dit gaat in overleg met de projectconsulent.

Wie bel ik bij storing aan mijn CV-installatie?

Algemeen

Als u in IJmuiden woont kunt u rechtstreeks bellen met ESNW. Zij zijn bereikbaar via: 072-5123134. Woont u in een van de ander kernen? Dan belt u naar Mampaey. Zij zijn bereikbaar via: 023-5319454.

Veel gevraagd over Woningaanbod

Waar vind ik de woningen die te huur worden aangeboden?

Algemeen

Het woningaanbod vind u hier op MijnWoonservice.

Kan ik reageren op alle woningen die worden aangeboden?

Algemeen

Nee, u kunt niet op alle woningen reageren. Voor meer informatie verwijzen wij u naar MijnWoonservice.

Binnen welke termijn moet ik op een woning reageren?

Algemeen

De termijn waarbinnen u moet reageren staat aangegeven bij de advertentie van de woning.