Jaarlijkse huurverhoging

Heeft u een vraag over de jaarlijkse huurverhoging? Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen over dit onderwerp. Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier of 0255 566 566.

Veel gevraagd over Jaarlijkse huurverhoging

Wanneer wordt de jaarlijkse huurverhoging doorgevoerd?

Algemeen

De huurverhoging wordt jaarlijks per 1 juli doorgevoerd.

Wanneer krijg ik bericht over de jaarlijkse huurverhoging?

Algemeen

U krijgt twee maanden voor de huurverhoging schriftelijk bericht van ons.

Ik ben het niet eens met de jaarlijkse huurverhoging. Kan ik bezwaar maken?

Algemeen

Ja, zie hiervoor de informatie in onze brief over de huurverhoging.

Hoe wordt de hoogte van de jaarlijkse huurverhoging bepaald?

Algemeen

Hiervoor gelden de richtlijnen die de overheid jaarlijks bepaalt. Bekijk de veelgestelde vragen over regels rijksoverheid over huurverhoging op de website van de Rijksoverheid

Mijn huur is door de huurverhoging boven de huurtoeslaggrens gestegen. Heb ik nog recht op huurtoeslag?

Algemeen

Wanneer u al huurtoeslag ontvangt, behoudt u het recht op huurtoeslag.

De gegevens waar jullie de jaarlijkse huurverhoging op hebben gebaseeerd kloppen niet. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt dit bij ons melden, zie hiervoor de informatie in onze brief over de huurverhoging.

Moet ik na de jaarlijkse huurverhoging zelf mijn huurtoeslag wijzigen bij de Belastingdienst?

Algemeen

Wij geven de huurverhoging door aan de Belastingdienst. De Belastingdienst past uw huurtoeslag aan. Wel raden wij u aan om te controleren of dit goed is verwerkt bij de Belastingdienst.

Moet ik na de jaarlijkse huurverhoging zelf de hoogte van mijn huurbetaling aanpassen?

Algemeen

Wel als u zelf de huur overmaakt. Als u de huur betaalt via een betaallink of een automatische incasso, passen wij het bedrag aan.